גרשון בן בצלאל ואסתר נולד ביום כ”ז באדר תרפ”ג, 15 במרס 1923 בעיר העתיקה בירושלים. אביו, יליד יוגוסלביה, היה רופא וטרינר שהגיע לארץ עם הכוחות האוסטרים במלחמת העולם הראשונה. אחרי המלחמה עבד במשרד החקלאות המנדטורי. הוצב בבאר שבע ובעקבותיו עברה גם המשפחה, שכללה עוד אח ואחות.

גרשון היה ילד קטן ובעיר היו אז רק שמונה משפחות יהודיות. הוא נשלח ללמוד ב”כותאב” ולמד את השפה הערבית ואת הניב הבדואי מגיל מוקדם ביותר. אביו הכריז על סגר בעקבות מחלת הפה והטלפיים ומשום כך נורה ונפצע בידי בדואים. המשפחה חזרה לירושלים וזמן לא רב לאחר מכן נתייתם גרשון מאביו, שמת כתוצאה מפציעתו. גרשון נשלח ללמוד בבית־ספר “מאיר שפייה”.

גרשון התגייס, לפי צו המוסדות, לחיל הספר של עבר־הירדן בעודו בשנות העשרה שלו. הוא שהה, במסגרת שירותו שנים ארוכות בארצות ערב וסיפק לסוכנות היהודית ידיעות רבות ערך. חזר ארצה ב־1947 והתגייס ללח”י.

בעת התארגנות לח”י לקראת הקרבות נגד הערבים, אחרי החלטת האו”ם, עבד גרשון בדוֹאר. הוא “החרים” שם ציוד קשר רב, ובין היתר מרכזיית טלפונים שלמה. ציוד זה היה לתשתית מערכת הקשר של כוחות לח”י בבירה. הוא גם אירגן את כל נושא הקשר במחנות וביחידות הלוחמות. ביום הכרזת המדינה, השתתף בהתקפות על מבנים שבסמוך לחומת העיר העתיקה ובכיבוש מלון פאסט. תחת אש כבדה ביותר, הוביל חוליה שהייתה בין הראשונים שפרצו לבניינים.

גרשון התגייס לחיל הקשר של צה”ל ושרת כקצין קשר בגדוד טנקים. לאחר מכן עבר לחיל השריון, שם מילא תפקידי פיקוד והדרכה רבים. הוא היה הקצין הראשון שנשלח לקורס קציני שריון בחו”ל ואף השתתף בהשתלמות בצרפת לצורך קליטת דגמי טנקים חדשים בצה”ל. כן נטל חלק בקרבות מלחמת סיני.

בשנת 1962 נשלח על ידי צה”ל ומשרד החוץ לטוגו ושימש שם כיועץ לענייני צבא לנשיא המדינה. חזר ארצה, במלחמת ששת הימים, ולאחריה השתחרר מצה”ל בדרגת סגן־אלוף. הוא שב לאפריקה מטעם האו”ם ושימש כיועץ ביוניצ’פ עד שנת 1972.

עקב מחלה קשה, הוחזר לארץ, אולם במלחמת יום הכיפורים שוב לבש מדים וחזר לשרות פעיל למרות בריאותו הלקויה. לאחר המלחמה הקים גרשון “עמותה לסיוע לנוער במסגרות צה”ל”, שמטרתה הייתה לסייע לנוער מצוקה במסגרות טרום־צבאיות על מנת להכינם לשירות בצה”ל וכאזרחים מועילים לאחר השרות. לעמותה זו הקדיש את כל זמנו ומִרצו, עד פטירתו.

הוא היה נשוי ללין בסרי ולו בת מנישואין קודמים ונכדים.

גרשון נפטר ביום ז’ בתמוז תשנ”ג, 26 ביוני 1993 והובא למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות ירושלים.